مقالات آرشیو خبر ها
بانوی پیر روزنه ای از امید را برای فوتبال ایتالیا گشوده است ...

بانوی پیر روزنه ای از امید را برای فوتبال ایتالیا گشوده است ...

علی رغم تلاش های بیانکونری در زمینه ی رسیدن به غول های اروپایی، بقیه ی باشگاه های سری آ همچنان با مشکل ضرردهی رو به رو هستند. گزارش مارکو لاریا از گازتا دلو اسپرت از این موضوع پرده برمی دارد.

باشگاه های سری آ نسبت به رقبای اروپایی خود با مشکلات زیادی در فصول اخیر رو به رو بوده اند. پیش از این در گزارشی بیان گردید علی رغم سلطه ی یوونتوس در سری آ، باشگاه هنوز از لحاظ سرمایه های ورودی با غول های اروپایی فاصله دارد. حتی هنگامی که از مدیریت مالی صحبت می شود، ایتالیا یک بار دیگر در این حوزه از رقبای قدرتمند خود فاصله دارد و تنها بیانکونری به عنوان نوری امید بخش در فوتبال ایتالیا می درخشد.

یوونتوس تنها باشگاهی در ایتالیا که از نظر درآمد خالص عملکرد خوبی در فصول گذشته داشته است، که در مقایسه با حریفان خود اینتر و میلان که با کسری مواجه بوده اند به عدد مثبتی در درآمد خالص باشگاه رسیده است.

در مورد نراتزوری، آن ها از مقدار 83- میلیون یورو در فصل 2013-2012 به 140- میلیون یورو در فصل 2015-2014 رسیده اند. همشهری آن ها در این زمینه نیز وضعیت مشابهی داشته و از 7- میلیون یورو در فصل 2013-2012 به 91- میلیون یورو در فصل گذشته رسیده اند. با این حال، رم روند ضرردهی خود را در نرخ ثابتی نگه داشته است، اما در طول 36 ماه گذشته، به طور میانگین سالانه 40 میلیون یورو ضرردهی داشته است.





یوونتوس با مدیریت مالی خوب خود توانسته بالانس ورودی و خروجی تیم را به 2 میلیون یورو رسانده و وارد منطقه ی سبز شود. درآمد خالص باشگاهی مانند رئال مادرید در حدود 42 میلیون یورو بوده است و پس از مادریدی ها باشگاه های بایرن مونیخ ، بارسلونا و منچستریونایتد به ترتیب با 24، 15 و 14 میلیون یورو در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

منچستر یونایتد سال گذشته ضرردهی داشته است و در مقایسه با درآمد خالص 178 میلیون یورویی خود در فصل 2013-2012 یکی از بدترین فصول خود را از این لحاظ تجربه کرده است.

یکی از دلایل فاصله باشگاه های سری آ با تیم های بزرگ اروپا حق پخش تلویزیونی است که در ایتالیا از این جنبه یوونتوس موفق تر از بقیه ظاهر شده است. در واقع ضعف باشگاه هایی مانند رم، میلان و اینتر در این زمینه به خاطر عملکرد ضعیف آن ها در اروپا بوده است.

موضوع نگران کننده افزایش دستمزدها در باشگاه های یوونتوس و رم است. با این حال شیب افزایش برای بیانکونری منطقی بوده اما در جالوروسی افزایش زیادی در دستمزدها صورت گرفته است. باشگاه های میلانی نیز برای کاهش ضرردهی خود سعی کرده اند دستمزدها را در سال های اخیر کاهش دهند.

این در حالی است که در باشگاه هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا با وجود افزایش خیره کننده در دستمزدها، درآمد خالص آن ها تحت تأثیر این افزایش قرار نگرفته است. بارسلونا با افزایشی 83 میلیون یورویی در میزان دستمزد پرداختی به بازیکنان به عدد 340 میلیون یورو در فصل گذشته رسیده است.

اگرچه باشگاه های لیگ برتری چلسی و منچستریونایتد در فصل گذشته با ضرردهی روبه رو بوده اند، اما با ورود سرمایه گذاران خارجی به لیگ برتر و قرارداد حق پخش جدید بازی ها می توانند از مزیت های آن بهره مند شود.

چشم اندازه آینده ی باشگاه های ایتالیا ناامید کننده به نظر می رسد و در این بین تنها یوونتوس است که به عنوان نقطه امیدی برای ایتالیا درخشیده است.

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: